Ludde träffar Ronja

Hej igen.
Nu har jag lite att berätta. Det händer saker varje dag, men jag kan ju inte berätta allt.
I går var jag, husse och matte på stan och träffade alla kompisarna. Det är så roligt för jag får träffa Nova och min halvsyster Ossie. Vi har så kul tillsammans. Dom är så duktiga och går så fint på stan. Jag har lite svårt att låta bli att busa och hälsa på alla jag möter. Det är inte bara mitt fel, för alla vill klappa mig, för dom säger att jag är så fin. Jag är ju inte så gammal så jag lär nog mig snart att gå fint.
I dag har jag varit duktig igen och hjälp till med tvätten. Det är svårt men roligt.


Det är jättesvårt med så här stora kläder. Matte fick hjälpa mig till slut.

I bland blir jag så kissnldig så jag inte hinner ut på toaletten. Då måste husse fram med svabben. Jag hjälper till även då.



Det här är min bästis. Hon heter Ronja och bor granne med mig. Hon är lite tantig ibland och vill inte leka.



I dag fick jag fart på tanten och vi hade jättkul. Ronja är världens snällaste hundkompis.

Nu hinner jag inte skriva mer idag. Jag ska snart äta min kvällsmat och sedan är det dags för min lekstund. Det är den stunden som matte säger att jag är skogstokig.
Må så gott tills vi hörs igen.


Kommentarer
Postat av: Anette

Jag undrar om vi ska anmäla till BRIS (Beardisens rätt i samhället) att du får jobba så mycket fast du är liten ;).

Klart att alla vill klappa dig du som är så fin.... de andra blir säkert avundsjuka som inte blir klappade lika mycket som dig när ni är på stan :).

Kul att du fick fart på den gamla tanten ;).

2009-09-30 @ 16:19:36
URL: http://www.toppens.se
Postat av: Rose-Marie Gomersson

Jag lovar att Ludde ska få slippa arbeta så mycket.

I dag har han inte gjort något dagsverke.

Ha det gott

2009-09-30 @ 20:16:08
Postat av: Moa

du är duktig på att skriva, nu vet jag vart jag fått mitt ifrån. Kul o se lite bilder!!

2009-09-30 @ 22:48:04
URL: http://moagomersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0