Ludde 11 veckor

Hej på er alla kompisar.
Nu har matte äntligen tid att hjälpa mig skriva lite på bloggen. Har man en blogg måste man ju skriva ibland.
Idag fyller jag 11 veckor och jag har bott i Ludvika i 3 veckor. Jag trivs jättebra med min nya familj.Lillhusse bor hemma och busar med mig varje dag. Det är jättesynd att lillmatte bor så långt bort, men vi ska snart åka och hälsa på henne och Daniel.
Jag har blivit jätteduktig att hjälpa till hemma. Idag hjälpte jag husse vika tvätt, men han var inte riktigt nöjd med min hjälp. Jag förstår inte riktigt varför.



Visst är jag duktig?

Igår var vi och hälsade på mormor och morfar i Grängesberg. Det var kul. Mormor hade köpt en massa blommor som kallas ljung. När alla satt och fikade smög jag ut på altanen och tänkte överraska mormor med att hjälpa henne plantera blommorna. Jag har aldrig gjort det förut så det var lite svårt. Jag hann bara med 3 st innan husse kom och stoppade mig. Det blev nog lite fel för alla blommorna låg i en hög på golvet, och det blev bara jorden kvar i krukorna. Jag lär mig nog så småningom bara jag får träna.

Idag har vi varit på fotboll igen. Jag fick inte sova färdigt innan vi skulle åka så jag blev lite sur när matte väckte mig.

Usch va trött jag är. Måste jag följa med?

Det blev skoj bara jag hade vaknat till lite. Vi åkte till Avesta. Det går jättebra att åka bil nu. Lillhusse var med i laget som spelade.

Det är roligt ett lite tag, men jag får aldrig leka med bollen. Hur kul är det?

Titta! Där springer lillhusse. Vädret var strålande så jag låg ganska skönt i gräset och låtsades titta ibland.

Det har varit en rolig dag, men nu är jag trött och ska gå ut och nattkissa och sedan gå och lägga mig.

Ha det gott tills vi hörs igen.


Kommentarer
Postat av: Anette

Vilken bra hjälp ni har fått... han kan ju både det ena och det andra.

Vika tvätt och plantera blommor ;) hur många hundar kan det :).

Ha det bra.

2009-09-27 @ 07:55:28
URL: http://www.toppens.se
Postat av: Rose-Marie Gomersson

Ja, Topzie och hela hennes familj kan känna sig stolta över att ha prodcucerat ett sådant A-barn.

Lycka till med överlämnandet av Jaspis.

2009-09-27 @ 10:08:48
Postat av: Moa

Fler såna här inlägg mamma, det är roligt att läsa:)

2009-09-27 @ 10:17:05
URL: http://moagomersson.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag hoppas ni har betalt extra för en sån fantastisk valp som hjälper till med hushållsarbetet ;)

Sånt gör ju inte ens barnen nu för tiden.

Tack för fina kort, och krama den lilla "städtanten" från oss alla i lidhult

2009-09-27 @ 23:53:07
URL: http://www.beardieboys.com
Postat av: Rose-Marie Gomersson

Pernilla; Det är tur att Anette inte visste vilken duktig hjälpreda Ludde är. Då hade hon nog säkert behållit honom eller tagit extra mycket betalt. Jag ska skicka upp honom på sonens rum så han får visa hur man städar. Det har lillhusse inte lärt sig än fast han är 17 år.

2009-09-28 @ 12:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0