Ludde är hos doktorn

I dag har jag varit hos doktorn och fått en spruta. Matte säger att det heter vaccination, men det är ett svårt ord. Spruta är lättare. Det gjorde inte alls ont. Det var roligt att vara hos doktorn för där bor min halvsyster Ossie. Vi lekte och hade jätttekul. Hon bjöd till och med på mat. Det var jättegott.



Kom upp om du törs.......

Det var spännande med all ved som fanns i huset. Vi provsmakade båda två.

 

Var tog Ossies huvud vägen?



Det var lite trångt vid matbordet, men jag fick matskålen och Ossie fick vattenskålen. Var det lite ofint av mig när jag är gäst??



Nu tycker jag att du har ätit nog!!!

I morgon fyller jag 3 månader. Då hoppas jag att jag får något gott. Jag vet att jag ska bada och klippa klorna. Bada tycker jag är skönt, men klorna beöver jag inte klippa. Jag hörde matte säga att hon skulle göra rent mina öron också. Det låter lite otäckt. Jag kan säkert låtsas sova när det blir dags. Matte brukar vara snäll och låta mig vara ifred när jag sover. Jag får vara på min vakt när det är dags för öronen.
Vi ska också gå och heja på lillhusse som spelar sista fotbollsmatchen för i år.
Nu ska jag ta kväller, men först är det dags för min tokstund.

Må så gott tills vi hörs igen.


Kommentarer
Postat av: Moa

va fin han är, nu får ni snart komma upp o hälsa på

2009-10-02 @ 22:41:40
URL: http://moagomersson.blogg.se/
Postat av: Rose-Marie Gomersson

Moa; Vi har planer på att komma nästa helg.

2009-10-03 @ 07:54:51
Postat av: Anette

Bra att du fått din spruta.

Kul att du fick busa med Ossie och att äta mat borta brukar alltid smaka mycket godare än hemma.

2009-10-03 @ 10:08:21
URL: http://www.toppens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0