Ludde 12 veckor

I dag har varit en händelserik dag. Jag fyller 12 veckor och det har vi firat med bakelse. Jättegott. Jag har också badat och klippt klorna och gjort ren öronen. Det var inte så farligt som jag trodde. Det gick också jättebra att klippa klorna. Jag har också varit på fotbollsmatch. Lillhusses lag vann och han gjorde mål. Tyvärr sov jag då så jag såg inte målet, men husse sa att det var ett fint mål. Jag som trodde alla mål var lika fina. Nu fick jag lära mig att vissa mål är fina och andra inte !?
Här har matte lagt in några bilder från min födelsedag och i går kväll.



Vilka konstiga saker matte har ställt på gården. Törs man lukta på dom tro?



Det är lite läskigt att vara ute så sent på kvällen. Tur att matte är med.



Jag började min födelsedag med att hjälpa husse att städa altanen.( Hoppas min gamla matte inte läser det här, för hon har hotat att anmäla matte för valparbete ).

Jag blev svettig av allt arbete så det var bara att hoppa i badkaret. Jag förstår inte att jag blir så liten när jag blir blöt. Jag som väger nästan 9 kg nu.



Efter badet är det skönt att torka sig i husse och mattes säng. Det får jag för dom.



När jag hade torkat lite tog matte fram nån grej som lät konstigt. Först blev jag rädd, men sen kände jag hur varmt och skönt det blev. Efter ett tag höll jag på att somna, så skönt var det.



Visst blev jag fin? Matte säger att jag är en gullegris.



Matte vill ha en fin bild att sätta in på sin blivande hemsida. Den här duger väl bra?



Nu har jag sovit och ätit lunch så nu är det dags för lite trädgårdsarbete igen. Jag är jätteduktig på att rensa bort grenar.

Jag tycker matte är lite ojuste som tar kort på mig när jag är på toaletten......



Det bästa mamma har sätter hon på bordet.
Äntligen dags för bakelse. Jag har också fått en fin blomma. Mycket finare än dom jag planterade hos mormor förra helgen.



Mmmm va gott det är. Tur att det bara är några dagar kvar tills jag fyller 3 månader.
Det blev många bilder den här gången. Nu blir det kanske inte så många fler innan jag fyller 13 veckor. Vi får väl se vad som händer.

Nu är jag ganska trött efter en händelserik dag. Nu är det bara en sak kvar innan jag kan gå och lägga mig. Ni vet väl vad? TOKSTUNDEN!!!!!
 Ha det gott tills vi hörs igen och grattis alla mina syskon på födelsedagen. Hoppas ni fått lika gott som jag.


Kommentarer
Postat av: Jaspis

Hej Brorsan!

Tänkte skicka en hälsning. Du verkar ha det helbra i din nya flock men oj vad du jobbar och står i!! Själv har jag fullt upp med våra storebröder. Matte hälsar och säger att hon länkar till er från vår hemsida. Hoppas att det är ok?

Sköt om er.

Jaspis med flock

2009-10-04 @ 07:55:13
URL: http://www.atlasmimas.dinstudio.se
Postat av: Anette

Vilken härlig helg ni haft.

Bra att du fått en bakelse på din 12 veckorsdag.

Du är så fin Ludde och din flock sköter om dig så fint..

2009-10-04 @ 08:34:44
URL: http://www.toppens.se
Postat av: Rose-Marie Gomersson

Jaspis: Roligt att höra av dig. Jag vet att du har fått en jättebra flock att bo hos.Jag jobbar mycket, men jag tycker det är kul.Matte ska starta en riktig hemsida. Hon är lite dålig på datorer, men min gamla matte Anette har lovat hjälpa till.Matte säger att ni gärna får länka min blogg.

Ha det gott tills vi hörs igen.

Ludde med flock



Anette; Jag har haft en jättebra födelsedag. Hoppas Safir fick bakelse också....

2009-10-04 @ 10:17:58
Postat av: Moa

Fina bilder :) jag har en tråkig söndag så jag önskar att ludde var här nu.

2009-10-04 @ 14:30:20
URL: http://moagomersson.blogg.se/
Postat av: Anna Lycksäter (Anna & de håriga)

Verkar som om Ludde lever rena lyxlivet. Både badad och nyfönad + bakelse på födelsedagen. Härliga bilder på sötnosen :)

2009-10-04 @ 23:59:23
URL: http://www.woff.se
Postat av: Ronja

1:a pris till Ludde som Ludvikas mest välvårdade hund! Dessutom , enligt Ronja, den trevligaste, goaste och snyggaste killen i stan.

2009-10-05 @ 08:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0