Besök av mina syskon.

I dag har det varit en jättebra dag igen.
På förmiddagen var jag och husse ute på skogspromenad. Jag träffade en annan valp som jag fick leka med. Det var också många barn i skogen. Husse sa att dom orienterade. Jag tror det är när man har en karta och ska leta på olika ställen i skogen. Det verkar kul. Undrar om det finns såna lekar för hundar också? Det skulle jag vilja prova. Jag är i alla fall duktig på att leta på godis som husse och matte gömmer hemma.
På eftermiddagen fick jag besök av mina syskon Safir och Citrin. Det är lite synd om Citrin som så gärna vill flytta hemifrån. Han har inte hittat rätt familj ännu. Han är ju så gammal att det är dags att flytta från mamma.
Min gamla matte var också med när mina syskon kom. Det var jättekul att träffa henne också. Jag fick ett stort ben av henne. Jättegott.
När matte kom hem från jobbet hade hon fått paket från Anna Lycksäter. Hon har sytt jättefina halsband till mig.
Gissa om jag är mallig!!



Visst är jag fin. Bor man i Dalarna ska man ha dalahästar på halsbandet säger matte.




Bäst att gömma sig. Jag tror Citrin tänker ta mitt ben.

Nu tror jag Safir tänker ta mitt ben. Vilka jobbiga syskon!



Dom har många djur hemma hos Ludde. Den där med taggar verkar lite otäck...



Citrin och Safir verkar gilla mattes blommor.

Hon ger sig inte, Safir. Nu försöker hon ta benet igen. Tjejer är allt bra dryga.

Du får bara tugga en liten stund på benet! Sen är det min tur.



Vad letar du efter?



Här finns ju ingenting....



Visst är han stilig brorsan Citrin.....

Nu har jag inte mer att berätta idag. Det är dags för kvällsmat och tokstund och sedan är det läggdags.
Ha det gott


Kommentarer
Postat av: Anette

Det var roligt att träffa er.

Ni sköter om Ludde så jätte bra.... ni är så duktiga!!

Klart att man ska ha dalahästar på halsbandet när man bor i Dalarna.

Ha det bra!!

2009-10-06 @ 21:21:48
URL: http://www.toppens.se
Postat av: Moa

va fint halsbandet var, de måste han ha på sig på lördag

2009-10-06 @ 22:54:35
URL: http://moagomersson.blogg.se/
Postat av: Pernilla & beardispojkarna

Jättetjusig blev Ludde i sitt nya halsband, och vad roligt dom har det dom små syskonen, full rulle kan man säga :)

2009-10-08 @ 00:26:10
URL: http://www.beardieboys.com
Postat av: Rose-Marie Gomersson

Anette; Det var jätteroligt att träffa er. Ska bli kul att gå valpkurs tillsammans.



Pernilla; Jag är jätteglad att Anette och hennes hundar finns så nära. Hoppas snart få träffa den andra dalmasen och dalkullan.



Moa; Klart att Ludde ska ha det fina halsbandet när vi kommer till Mora.

2009-10-08 @ 15:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0